Email: office@biznis-link.rs Pozovite nas: +381 (0) 34 20 66 71
English/Srpski
 
Alati
Mi pišemo za Vas
Alati << Nazad
 
KOJE SU BOJE VAŠE NAOČARE?
Postavio: Nedić Danijela on 21.03.2015 21:40:39
Koje su boje vaše naočare, a koje naočare nose vaši sagovornici u poslovnom i privatnom okruženju?
 
Koliko često čujete i/ ili izgovorite komentar: “Kako on to ne može uraditi, a ja mogu?” ili: “Kako to da sam na prethodnom sastanku sa klijentom koristila iste argumente I sastanak je išao u pravom smeru, a sada ta ista argumentacija I komunikacija ne daju rezultate shodno mojim očekivanjima?!
Razlozi ZAŠTO ISTA PORUKE POSLATA RAZLIČITIM OSOBAMA NE DAJE ISTE POVRATNE INFORMACIJE – brojni su.
Svako od nas, primajući informacije iz spoljašnjeg sveta i posedujući jedinstvenu mentalnu arhitekturu, koristi sopstvene mape za dešifrovanje poruka.Uz to ne zaboravite da svako ima svoj sistem motivacionih vrednosti i da za sve što radi, ima svoje razloge & motiva, a ne vaše ili moje.
Ovom prilikom podelila bih sa vama više puta proverene alate za efikasno slanje poruke.
Imate sagovornike  koji su pragmatični, direktni, nestrpljivi, odlučni & energični;okrenuti, pre svega, ka ciljevima, planovima, rezultatima, produktivnosti… i da biste efikasno komunicirali sa njima – fokusirajte se najpre na rezultate, iznesite najbolje rešenje situacije/ problema i ne nudite mnogo alternativa, budite što je moguće kraći i naglasite praktičnost svojih ideja.
U drugoj grupi su osobe koje govore o: činjenicama, proceduri, analizi i planiranju, dokazima, detaljima, kontroli... sistematični su , strpljivi, oprezni i u izražavanju se oslanjaju na model uzrok i posledica. Obzirom da je njima proces važan, u komunikaciji sa njima ne zaboravite da svoju prezentaciju organizujete logičkim redosledom: pozadina, sadašnja situacija, rezultat; uključite opcije sa svim za i protiv i ne požurujete osobu kojoj je proces veoma važan.
Profil treće grupe sagovornika jeste njihova okrenutost, pre svega, ka ljudima I njih ćete prepoznati po tome što su spontani, izražajni, topli, subjektivni, osetljivi… Govore o ljudima, njihovim potrebama i motivaciji, vrednostima, razvoju, emocijama, timskom duhu, komunikaciji, odnosima I očekivanjima. Stoga, vaše note za harmoniju sa njima treba da omoguće malo priče na početku (ne započinjite odmah temu sastanka), naglašavanje odnose između predloga i ljudi na koje se taj predlog odnosi, prezentovanje prethodnih iskustava u vezi sa temom/ predlogom i podršku uglednih ljudi.
Pripadnike četvrte grupe možete prepoznati po tome što su maštoviti, harizmatični, puni ideja, ali mogu biti i egocentrični i teški za razumevanje. Govore o konceptima, inovacijama, velikim projektima, šansama, potencijalima, problemima i poboljšanjima... Preporuka za uspostavljanje i održavanje komunikacije sa njima sastoje se u tome da dozvolite dovoljno vremena za diskusiju; nemojte postati nestrpljivi ako ona/on započne priču o nečemu  nevažnom; u svom izlaganju naglasite jedinstvenost ideje/ teme o kojoj govorite i buduće vrednosti iste ili se vežite za delovanje ideje u budućnosti. Ako pišete osobi kojoj su ideje veoma važne, pokušajte naglasiti ključne koncepte koji ističu vaš predlog ili preporuku na samom početku.
Obzirom na to da svi komuniciramo, sve vreme – važno je UVEK SE DOBRO PRIPREMITI!
Jednostavno je.
Samo treba da odgovorite na sledeća pitanja: KO je preko puta mene? ŠTA je moj cilj u ovoj komunikaciji? KAKO da prezentujem svoju poruku? KADA je pravi trenutak za to? GDE da to učinim?
I… setite se da ste rođeni kao originali, NE kao kopije.
Ponašajte se u skaldu s tim!Isto tako,  ne zaboravite da su i vaši sagovornici originali - osobe koje u svom životnom rancu nose i uspehe i neuspehe, nade i strahove, i zaslužuju da u komunikaciju sa njima stupate na pravi način, zar ne?
Aktivnim slušanjem I postavljanjem pravih pitanja brzo ćete shvatiti koje naočare nose I koje alate komuniciranja treba dalje koristiti kako bi vaša poruka stigla na pravu adresu.
Ili  kako bi to rekao Fridrih Niče (Friedrich Nitche):
“Ono što je govor nisu reči same, nego ton, jačina, modulacija, tempo kojim se reči izgovaraju – ukratko, muzika iza reči, strast iza te muzike, osoba iza te strasti. Dakle, sve što se ne može zapisati.”
 
 
KOMENTARI (1):
Jaylin 07.05.2016. 05:56:52
This shows real exesitrpe. Thanks for the answer.
Ostavite komentar
Ime: E-mail (ostaje skriven):
Komentar:
 
 
 
 
Blog arhiva
 
 
 
 
Ukratko o nama
Postojimo s ciljem da svojim klijentima u profitnom, javnom i neprofitnom sektoru omogućimo da unaprede svoja znanja i veštine u oblasti Komunikacija, Prodaje i Menadžmenta, kroz interaktivnu edukaciju, konsalting i koučing.
 
Novosti
PREGOVARAČKI KOMPAS
Postavljeno: 30.03.2017.
 
Zašto su MBA studije Vaša najbolja odluka u 2016.?
Postavljeno: 21.08.2016.
Kontakt
Biznis Link
Svetozara Markovića 107/1/6
34000 Kragujevac, Srbija

T. +381 (0) 34 20 66 71
T. +381 (0) 64 17 88 212
E. office@biznis-link.rs
Google mapa
 
 
Copyright 2013 Biznislink