Email: office@biznis-link.rs Pozovite nas: +381 (0) 34 20 66 71
English/Srpski
 
Alati
Mi pišemo za Vas
Alati << Nazad
 
ZAŠTO SU VAŽNE VEŠTINE LEPOG PONAŠANJA?
Postavio: Nedić Danijela on 08.02.2014 12:43:45
Šta prvo vidi klijent/ kupac u prodajnoj komunikaciji?
 
To je vaše poznavanje poslovnog bontona.
 
U verbalnoj komunikaciji bonton podrazumeva odgovornost prema izgovorenoj, a pre svega datoj reči. Sve što kažemo ili izjavimo ima određenu težinu i značaj. Iza kompletnog govora ili prezentacije, stoji osoba koja se predstavlja na ovaj način. Imperativ u savremenom poslovanju je stvoriti sliku u javnosti o pouzdanom poslovnom partneru, ljubaznom i korektnom kolegi, o lideru koji je, ne samo sposoban i stručan, već i spreman da stvori kreativnu atmosferu za rad.
 
Nastojte da pravila bontona i standarde tako usvojite da postanu deo vašeg vlastitog ponašanja i vizit karta vaše ličnosti. Činjenica je da su pažnja i poštovanje, koje ukazujemo ljudima u procesu komunikacije, prvi pokazatelji našeg vaspitanja i dobre volje.
Kao negativan primer možemo navesti česte primedbe bliskih saradnika, prijatelja ili supružnika, da se osoba "bolje" ponaša u poslovnom nego, nego u privatnom okruženju. Ne dozvolite da vi budete deo ovakve komunikacije!
 
Treba istaći da poslovni bonton predstavlja daleko više od uglađenog ponašanja i lepog izražavanja. On, zapravo, oslikava filozofiju i kulturu čitavog preduzeća. Ima organizacija koja su neuspešna uprkos postojanju kvalitetnog proizvoda, definisane poslovne strategije, stručnog kadra... Prema mišljenju stručnjaka – odgovor je loša korporativna kultura.
 
Imajte u vidu jedno - utisci su prilično krhki. Očuvanje dobrog utiska je aktivnost na kojoj je potrebno stalno raditi!
 
Pre svega, nemojte zaboraviti na upotrebu četiri magične reči – MOLIM, IZVINITE, IZVOLITE I HVALA. Naravno, uz OSMEH!
 
Poslovni bonton se u velikoj meri oslanja na društveni bonton.

Medjutim, on ima svoje specifičnosti i možemo ga posmatrati kroz:
  • Poslovno ponašanje - Manire
  • Oslovljavanje, obraćanje i tituliranje
  • Pozdravljanje
  • Telefoniranje
  • Odevanje
  • Ponašanje za stolom
  • Davanje i primanje poklona
  • Odnose sa strancma
  • Poslovnu korespodenciju
  • Poslovni moral
Lepo ponašanje je najmanja investicija koju možete uložiti u posao. Ništa ne košta, a donosi mnogo. U savremenom poslovnom svetu imidž i ugled su bitni faktori uspeha. Veza između komunikacije i reputacije je neraskidiva.
 
 VAŽNO: Ne postoji druga šansa za prvi utisak!
 
Prvi utisak formira se u roku od 20 sekundi i na njega utiče:
  • dolazak na vreme,
  • rukovanje,
  • predstavljanje,
  • vizit karta,
  • držanje i sedenje,
  • oblačenje i boje.
Poslovnost podrazumeva da osoba bude:
  • komunikativana na sebi svojstven način,
  • kreativana, operativana i dostojanstvena,
  • uredana, uredno odevena, očešljana, a žene lepo našminkane,
  • fizički sveža i odmorna,
  • vedra i radno raspoložena,
  • tačna i da na poslovne sastanke dolazi na vreme - zakašnjenje duže od pet minuta nije dozvoljeno,
  • spremna na izvinjenje kada pogreši (treba se samo kratko izviniti, a ne detaljno objašnjavati zbog čega je do toga došlo).
Ne preporučuje se sledeće:
  • upotreba nepristojnih i pogrdnih reči,
  • učestvovanje u prepirkama i svađama,
  • razgovor sa klijentiama i poslovnim partnerima o: politici, seksu i verskim ubeđenjima,
  • povišen ton u telefonskom ili direktnom razgovoru,
  • previše gestikulacije,
  • preglasni govor i smeh,
  • ogovaranje saradnike, direktore ili prijatelje,
  • upotreba alkoholnog pića,
  • doručak za radnim stolom. 
"Poznavanje kodeksa dobrih poslovnih manira omogućava Vam da se samouvereno nosite sa teškim situacijama u poslu i da vase stvarne sposobnosti dođu do izražaja. Ako Vam je kodeks nepoznat i ako ga se ne pridržavate, zo ne mora da znači da ste predodređeni na neuspeh - biće Vam samo težeda budete uspešni." David Robinson
 
 
 
KOMENTARI (1):
Chubby 07.05.2016. 06:27:14
Heckuva good job. I sure aprcpeiate it.
Ostavite komentar
Ime: E-mail (ostaje skriven):
Komentar:
 
 
 
 
Blog arhiva
 
 
 
 
Ukratko o nama
Postojimo s ciljem da svojim klijentima u profitnom, javnom i neprofitnom sektoru omogućimo da unaprede svoja znanja i veštine u oblasti Komunikacija, Prodaje i Menadžmenta, kroz interaktivnu edukaciju, konsalting i koučing.
 
Novosti
PREGOVARAČKI KOMPAS
Postavljeno: 30.03.2017.
 
Zašto su MBA studije Vaša najbolja odluka u 2016.?
Postavljeno: 21.08.2016.
Kontakt
Biznis Link
Svetozara Markovića 107/1/6
34000 Kragujevac, Srbija

T. +381 (0) 34 20 66 71
T. +381 (0) 64 17 88 212
E. office@biznis-link.rs
Google mapa
 
 
Copyright 2013 Biznislink