Email: office@biznis-link.rs Pozovite nas: +381 (0) 34 20 66 71
English/Srpski
 
Alati
Mi pišemo za Vas
Alati << Nazad
 
STEREOTIPI – PREČICA ILI PREPREKA
Postavio: Nedić Danijela on 08.02.2014 15:50:54
Kuda nas vode stereotipi? Kako ih tumačiti? Šta su njihove vrednosti i uloge?
 
Tvorac termina STEREOTIPI Volter Lipman (Walter Lippman), definiše ih kao slike u našim glavama, a priori stvorene ideje o pojavama, događajima i ljudima oko nas. On nam predočava prirodu i ulogu stereotipa, bez namere da im da pežorativnu konotaciju, na sledeći način:
„Obrazac stereotipa nije neutralan. Nije to baš samo jedan od načina da se umesto velike, bleštave, zaglušujuće zbrke realnosti uspostavi red. Nije samo prečica. On je to sve zajedno i još nešto više. On je projekcija u svet našeg smisla o vlastitoj vrednosti, o našem položaju i našim pravima. Stereotipi su zbog toga silno nabijeni osećanjima koja idu sa njima. Oni su tvrđave naše tradicije, a iza njihovih bedema mi se i dalje možemo osećati sigurni na položajima koje zauzimamo.“
 
Stereotipi se mogu definisati i kao vrsta iskrivljene percepcije i do nje dolazi kada pojeidnac drugima dodeljuje izvesne osobine isključivo na osnovu pripadanja određenoj  demografskoj ili socijalnoj kategoriji.
 Činjenica je da koristimo stereotipe najčešće u situacijama kada nemamo dovoljno informacija o onome o kome donosimo sud. I tada...najlakše je pribeći generalizaciji i reći da je onaj o kome sudimo pravi predstavnik svoje grupe.
 
Naravno, upotreba stereotipa ima i svoje prednosti – pružaju nam mogućnost da donosimo sud o drugima, bez mnogo truda. Složićete se da to može biti mač sa dve oštrice.
 
Istakla bih da stereotipi mogu obojiti komunikaciju na sebi svojstven način i može nam se dogoditi da postupak određene osobe ne vidimo kao rezultat njenog genetskog koda, iskustva, kvalifikacija, trenutnog emocionalnog raspoloženja, već pripišemo tome da pripada određenoj naciji, živi u regionu gde su svi takvi, u profesiji je koju karakteriše upravo takvo ponašanje...
To može izazvati pograšan pristup komunikaciji sa njim, kao i dovesti do konflikta.
Zapravo, uloga stereotipa u procesu tumačenja onoga što vidimo, čujemo i osećamo može imati ogroman uticaj na percepciju viđenog i doživljenog. Pogotovu, ako znamo da oni mogu biti na različitim osnovama: profesionalnoj, rasnoj, polnoj, nacionalnoj, starosnoj...
 
Ne zaboravimo da prihvatanje stereotipa može biti posledica ljubavi, mržnje, ljubomore, sujete, straha, razočaranja... Kant ističe da su glavni uzroci - oponašanje, navika i sklonost.
 
Na kraju, možemo reći da su stereotipi svuda oko nas, ustaljuju se i igraju veliku ulogu u našim poimanjima privatnog  i poslovnog okruženja. Naš zadatak je da osvetlimo njihovo postojanje  i efekat koji mogu imati.Stoga, ne potcenjujmo njihov značaj i  tamo gde ih uočimo ili naslutimo dajmo što potpunije objašnjenje i odgovarajuće stručne podatke.
 
 
 
 
KOMENTARI (1):
Lacey 07.05.2016. 06:22:42
Super exetcid to see more of this kind of stuff online.
Ostavite komentar
Ime: E-mail (ostaje skriven):
Komentar:
 
 
 
 
Blog arhiva
 
 
 
 
Ukratko o nama
Postojimo s ciljem da svojim klijentima u profitnom, javnom i neprofitnom sektoru omogućimo da unaprede svoja znanja i veštine u oblasti Komunikacija, Prodaje i Menadžmenta, kroz interaktivnu edukaciju, konsalting i koučing.
 
Novosti
PREGOVARAČKI KOMPAS
Postavljeno: 30.03.2017.
 
Zašto su MBA studije Vaša najbolja odluka u 2016.?
Postavljeno: 21.08.2016.
Kontakt
Biznis Link
Svetozara Markovića 107/1/6
34000 Kragujevac, Srbija

T. +381 (0) 34 20 66 71
T. +381 (0) 64 17 88 212
E. office@biznis-link.rs
Google mapa
 
 
Copyright 2013 Biznislink