Priče uspešnih preduzetnica Kragujevca • Jelena Ribarić

Priče uspešnih preduzetnica Kragujevca • Jelena Ribarić

Jelena Ribarić, vlasnica je Centra za lepotu i relaksaciju “HIPNOTIC ONE”, u Kragujevcu, u ulici Save Badnjevca broj 8, i preduzetnica o kojoj danas pišem.

Njena preduzetnička priča traje gotovo dve decenije, i u gradu je znamo kao Jeju Hipnotic.

Kada je upoznate, vidite pozitivnu i ostvarenu personu u svakom smislu, osetite dobrodošlicu i lepu energiju, primetite blagu i empatičnu osobu. A pre svega – vidite borca ispred sebe.

Lična izvrsnost koju nosi oslikava se u svakom aspektu njenog centra i tima koji vodi. Konstantno je u inovacijama, majstorskim bravurama i promišljanju kako da svojim uslugama odgovori na što više zahteva klijenata. Upravo ovakvim pristupom biznisu razvila je jedan od prestižnih centara u gradu.

O svemu ovome mogu da govorim jer sa Jejom sarađujem više od decenije, i pažljivo pratim njen razvojni put. A kako je taj put izgledao, šta joj je sve doneo, ili možda odneo, zamolila sam je da podeli sa nama, kroz pitanja koja slede.

Šta Vas je navelo da otvorite preduzetnička vrata?

U mom slučaju to je bilo interesovanje za sve što je lepo, a ženu čini dodatno lepom.

Kad sam počela da se bavim ovim poslom, nisam imala ideju u potpunosti kako će to izgledati, ali imala sam ogromnu ljubav prema ovome što i sada radim, i to me je povelo u ovu priču.

Kad u sebi nosite ljubav i strast prema poslu koji radite, i klijenti vremenom to prepoznaju. Mogu reći da je zadovoljstvo mojih klijentkinja, komunicirano kroz njihove povartne informacije, bilo potvrda da stvari radim na pravi način, s jedne strane i ogroman podsticaj za dalji rad i usavršavanje, s druge strane.

I tako se moj posao počeo razvijati, a delatnosti i vrste usluga, koje sam usavršavala kroz posao, počele su postepeno da se šire. To je zahtevalo proširenje poslovnog prostora, ulaganje u opremu, dodatnu edukaciju, nove saradnike, nove ideje, a sve to zajedno rezultiralo je ovim što danas jesmo – moj tim i ja!

Naravno, sve je išlo postepeno, korak po korak, u skladu sa trendovma koji se u ovom poslu, brzo menjaju.

U međuvremenu, ostvarila sam se u ulozi majke i supruge. Iz mog ugla, sve se može dobro organizovati i funkcionisati – ukoliko postoji voljni momenat za to!

Šta su neophodni sastojci za uspeh u poslu kojim se bavite?

Potrebno je da postoji velika ljubav prema poslu, empatija prema klijentima i njihovim potrebama, problemima, željama i zahtevima, a moji kllijenti su široka ciljna rupa, od tinejdžera do žena u zrelim godinama. To nije uvek lako ispuniti, ali na obostrano zadovoljstvo, do sada sam uspevala u tome.

U radu sa ljudima potrebno je i mnogo strpljenja, energije i, pre svega, želje da budu zadovoljni uslugom koju im pružite.

Za mene je uspeh kada vidim zadovoljstvo na njihovim licima, dobijam poruke podrške, kao i fotografije zdovoljnih klijenata. To je onda dodatni motiv za dalji rad.

Koje mesto u Vašem preduzetničkom životu zauzimaju ljudi?

Ključno! Sve što radimo, radimo sa ljudima i zbog ljudi. Ovde mislim i na saradnike u svom timu, i na klijente, krajnje korisnike naših usluga.

Od ljudi sve počinje, u svakom poslu, i ta interakcija je najbitnija.

Možete imati savršeno opremljen salon, ali ako nemate ljude koji će svoj posao raditi profesionalno i stvoriti prijatnu atmosferu – na uspeh ne možete računati.

Iz Vašeg iskustva, šta je neophodno za kvalitetan razvoj i vođenje ljudi?

Na prvom mestu uvažavanje, tolerancija, poštovanje različitosti i razumevanje.
Naravno, i adekvatna zarada, tj. novčana naknada za uloženi rad.

Bitan je autoritet, koji možete stvoriti samo ličnim primerom.

Biram saradnike koji umeju autoritet da prepoznaju, bez nametanja istog po svaku cenu.

Kakva je uloga komunikacije u Vašim poslovnim aktivnostima?

Dobra komunkacija je osnova svakog posla u radu sa ljudima. Ono što karakteriše moj način rada je dvosmerna komunkacija, bazirana na poštovanju i uvažavanju svakog klijenta na isti način.

Nastojim da negujem dobru komunikaciju sa svima koji dolaze u salon – bez obzira da li dolaze prvi put ili je dugogodišnji korisnik naših usluga.

Želim da podelim da je posao kojim se bavim specifičan. U salon se dolazi da bi se ljudi opustili, ulepšali ili poboljšali nešto na sebi. Kako bi to sve funkcionisalo na obostrano zadovoljstvo – neophodna je dobra komunikacija, ljubazno osoblje, optimalni uslovi za rad, prijatna atmosfera…

Šta su Vas naučili izazovi u poslu kojim se bavite?

Izazovi su veliki, kao i rizici. Međutim, moj je utisak da je svaka vrsta izazova istovremeno i prilika , i rizik, i da nam pruža mogućnosti za ulaganje u buduće poslove.

Iskustvo govori još jednu stvar: jedan izazov inicira drugi, i tako rastemo, i posao razvijamo.

Tri ključne preporuke za uspešno vođenje sopstvenog biznisa bile bi…?

1. Stalno se usavršavajte, ulažite u profesionalne edukacije i praćenje savremenih trendova.
2. Investirajte u savremenu tehnologiju i adekvatnu opremu.
3. Odaberite saradnike od znanja i poverenja i negujte svoj tim!

Autor teksta: Danijela Nedić
Fotografija by Gavrilo Nedić

ZAKAŽITE BESPLATNE KONSULTACIJE

Share this post