Čemu služe povratne informacije?

Čemu služe povratne informacije?

Čemu služe povratne informacije?

Razmislite da li možemo biti EFIKASNI u radnom okruženju bez redovnih, kvalitetnih POVRATNIH INFORMACIJA.

Mogu li naši ljudi biti efikasni u svom poslu, komunikaciji i saradnji sa kolegama/timovima/sektorima u radnom okruženju, ukoliko nemaju povratnu informaciju šta rade dobro, a šta treba menjati / unaprediti?

Ne manje važno jeste i naša SPREMNOST da primimo povratne informacije i izvučemo iz njih nešto korisno za svoj LIČNI i PROFESIONALNI razvoj…umesto da zauzmemo odbrambeni STAV i navlačimo različite MASKE..

Zašto se izbegava pružanje povratnih informacija?

Baveći se razvojem ljudskih potencijala duže vreme, uočila sam različite pristupe ovoj temi i brojna OBJAŠNJENJA zašto se ne pružaju povratne informacije, poput: 

  • “Nemam vremena za to.”
  • “To nije moj posao.”
  • “Teško mi je da pričam o tome.”
  • “Svako treba da zna šta mu je činiti u okviru pozicije na kojoj jeste. Zašto ja da pričam o tome?”
  • “Ne želim da povredim kolegu.”
  • “Nisam siguran / na da me zaposleni neće pogrešno razumeti.”
  • “Nemam dovoljno informacija. Kad budem imao / la sve, reći ću.”
  • “Ne volim da procenjujem druge.”

ISTRAŽIVANJE kompanije Ken Blachard pokazuje da su tri glavna razloga zbog kojih se ljudi opiru davanju povratnih informacija sledeća: plaše se da će se druga osoba naljuti; pokušavali su i ranije, i nisu postigli rezultate i nisu sigurni kako to efikasno učiniti.

Šta treba znati o povratnim informacijama?

Verujem da ćemo se složiti da je davanje povratnih informacija jedna veoma moćna VEŠTINA u poslovnom svetu – pomaže ljudima da budu svesni svojih snaga i slabosti, razvijaju se, motivišu, ispravljaju načinjene greške, biraju nove pristupe u radu, imaju proaktivan pristup promenama…

I zato svako od nas ima ODGOVORNOST da ovlada ovom veštinom u cilju RAZVOJA svojih ljudi i sebe samog!

Ukoliko se pitate, kako ćemo znati kada smo spremni za pružanje POZITIVNE i / ili KOREKTIVNE povratne informacije, podeliću sa vama nekoliko proverenih SMERNICA.

Bićemo spremni za pružanje povratne informacije, ukoliko smo:

  • SVESNI da osoba, kojoj želimo pružiti povratnu informaciju, ima svoje SNAGE i SLABOSTI i znamo šta je pristup koji MOTIVIŠE.
  • OPREDELJENI da budemo KOSNTRUKTIVAN učesnik DIJALOGA, kroz otvoren pristup, aktivno slušanje, postavljanje pravih pitanja, nastojanje da razumemo drugu stranu…
  • SPREMNI da POHVALIMO posvećenost, uloženi napor, motivisanost, proaktivan stav…
  • ZAINTERESOVANI da situaciju/problem stavimo ispred nas i sagovornika, definišemo odgovornosti i motivišemo sagovornika da upotrebi svoje snage u rešavanju nastale situacije, pri tom pružajući potrebnu PODRŠKU.
  • ODABRALI prostor i vreme koji ukazuju na želju za SARADNJOM, a ne teže odmeravanju pozicija / uloga / ega.
  • Spremni da, u svakom segmentu razgovora, pokažemo svom sagovorniku da idemo ISTOM STRANOM ULICE!

Cilj ovog teksta nije da bude samo pročitan, već da promislite kako Vi FUNKCIONIŠETE u ovoj sferi i da podeljene informacije ISKORISTITE u svom okruženju prebacujući ih u korisne ALATE za RAZVOJ LJUDI oko vas!

Setite se proverenog pravila: RAZVIJAJUĆI DRUGE – RAZVIJATE SEBE!

Podelite