Komunikacija – prilika ili prepreka?

Komunikacija - prilika ili prepreka | Biznis link

Komunikacija – prilika ili prepreka?

Sve što kažemo ili ne kažemo, uradimo ili ne uradimo, jeste NAŠA PREZENTACIJA.

I ne samo naša, lično naša, već i prezentacija kompanije koju predstavljamo!

U veliko meri od NAS zavisi da li će KOMUNIKACIJA koju vodimo biti naša PRILIKA ili PREPREKA!

Postoje pristupi i koraci koji mogu pomoći da PRILIKA ipak bude naš DOMINANTAN PRISTUP i ogledaju se u efikasnoj pripremi za komunikacioni proces, primeni adekvatnih alata i samoevaluciji.

Kako se pripremiti?

Kako bi Vaša KOMUNIKACIJA delovala SNAŽNO, UVERLJIVO, INSPIRATIVNO… potrebno je da promislite o tome šta su Vaše dominatne SNAGE, u čemu ste posebno dobri, gde se vidi vaša RAZLIČITOST, kao i čemu možete dati posebnu VREDNOST u svom poslu.

Važno je VERUJEMO u sebe, ono što radimo i kompaniju koju predstavljamo, s tim da nikako ne smemo zaboraviti ZNAČAJ PRIPREME za kreiranje uspešnog NASTUPA i EFIKASNO slanje PORUKA  u poslovnom okruženju.

Zgodan ALAT vam mogu biti sledeća PITANJA:

  • ZAŠTO želite da komunicirate svoje prednosti? Šta je cilj vaše komunikacije – da ostavite dobar prvi utisak, da informišete, uverite, prodate proizvod / uslugu, rešite određeni problem ili, pak, nešto drugo?
  • KOME ćete komunicirati svoje prednosti? Da li je to postojeći ili potencijalni klijent? Da li zna čime se bavite? Da li poznaje industriju u kojoj se nalazite? Koliko vi znate o njemu? Šta mogu biti potrebe vašeg sagovornika?
  • KAKO da ostvarite efkasnu komunikaciju sa sagovornikom i iskoristite pravi trenutak da komunicirate svoje snage? Koje tehnike efikasne komunikacije mogu pomoći? Mogu li to biti aktivno slušanje, postavljanje pravih pitanja, davanje i primanje povratnih informacija, parafraziranje…?
  • ŠTA bi trebalo da komunicirate, a da to bude percipirano s druge strane kao vaši kvaliteti? Da li su to dosadašnja iskustva, lista i preporuke klijenata, prednosti vaših proizvoda / usluga / ideja ili pak, njihova korisnost za Vašeg sagovornika?
  • KADA je dobar trenutak za komunikaciju? Da li je svaki trenutak adekvatan da se obratite, dogovorite sastanak i prezentujete sebe / ono što radite? ili je mudro razmisliti ko vam je sagovornik i kada bi, iz ugla druge strane, bilo zgodno dogovoriti termin?
  • GDE je pravo mesto za pokretanje razgovora? Da li je to vaš poslovni prostor ili prostor vašeg sagovornika, konferencija na kojoj ćete se sresti ili neko treće mesto?

Kako se predstaviti?

Istaknite svoju AUTENTIČNOST – budite svesni činjenice da ne postoji ista osoba, sa istim kvalitetima, iskustvom i energijom u okruženju. I pokažite to!

STRUKTURA u izlaganju je veoma važna, jasan TOK vaših misli, dobar uvod, jaka argumentacija & efektan kraj!

Prvih 15 minuta u izlaganju je važno da pametno iskoristite – jer je tada PAŽNJA  SAGOVORNIKA nepodeljena.

ARGUMENTACIJA igra veliku ulogu u DVOSMERNOJ KOMUNIKACIJI – u kreiranju i prezentovanju argumenata ne smete zaboraviti ko je preko puta Vas. Isto tako, obratite pažnju na KONTRAARGUMENTACIJU/PRIGOVORE Vašeg sagovornika… I pripremiti svoje odgovore na to. Ovakav pristup pružiće Vam dodatnu sigurnost i UVERLJIVOST u nastupu.

Svako od nas imaju svoju MENTALNU ARHITEKTURU i u skladu s njom tumači poruku koju šaljete.  Da biste na pravi način komunicirali svoju poruku obratite pažnju kako i o čemu govori vaš sagovornik.

Postavljanje pravih PITANJA sagovorniku i AKTIVNO SLUŠANJE mogu Vam omogućiti da RAZUMETA sagovornika i njegove POTREBE, u pravom trenutku iznesete svoje kvalitete i zainteresujete drugu stranu za sebe.

Obratite pažnju i na verbalne & na neverbalne aspekte vaše poruke.

VERBALNA KOMUNIKACIJA zahteva da budemo jasni, fokusirani na temu, koncizni. Držite se proverenog pravila: MANJE JE VIŠE.

NEVERBALNI SIGNALI – kontakt očima, stisak ruke, izraz lica, držanje tela, osmeh, udaljenost od sagovonika, ton – šalju jaču poruku od izgovorenih rači.

Dakle, možete komunicirati, a da ni reč ne izgovorite! A kad god Vaša verbalna i neverbalna komunikacija ne budu u harmoniji, sagovornik će više verovati neverbalnim signalima.

Važnu ulogu u procesu komunikacije ima i KANAL kojim šaljete poruku. Promislite šta treba komunicirati koristeći vrednosti direktne komunikacije, a šta  možete prepustiti e-komunikaciji!

Postavite sebi CILJ da svojim porukama pokažete da verujete u sebe i ono što radite, da ste posvećeni ideji koju zastupate, da konstantno radite na usavršavanju svojih znanja i veština u oblasti koju prezentujete, kao i da uvek dajete svoj MAKSIMUM.

Ovakav pristup ostaviće SNAŽAN utisak da ste osoba na koju potencijalni & postojeći klijenti mogu računati! I upravo to je karta za nove destinacije u razvoju vašeg BIZNISA!

Šta je ostavljeno za kraj?

Redovno koristite jedan dobar alat –  SAMOEVALUACIJU.

Naime,  nakon završenog poslovnog sastanka / prezentacije / konferencije.. gde god ste bili u prilici da govorite o sebi i onome što radite, procenite u čemu ste bili odlični, a šta sledeći put možete drugačije uraditi.

Sve ovo radite iz ugla UNUTRAŠNJEG MENTORA, ne kritičara!

Ovakav pristup dovešće vas do sjajnih REZULTATA u narednim komunikacijama i pokazati da su PRILIKE U VAŠIM RUKAMA.

Podelite

Leave a Reply